Szeretnél bőröndöt vásárolni. Válaszd ki a számodra legjobbnak tűnő opciót!
Szűkösségi hatás 1.

Mi ez?

Amit itt látsz, azt a pszichológia szűkösségi-hatásnak (angolul: scarcity effect) nevezi. Lényege, hogy egy termék vagy szolgáltatás limitált elérhetőségét emeli ki.

Hogyan találkozol vele?

Ebben a példában egy visszaszámlálót láthatsz a termék mellett, amely időkorláttal ösztönöz arra, hogy minél gyorsabban vásárolj. Ugyanezzel a sötét mintázattal találkozhatsz, ha a termék korlátozott darabszámára hívják fel a figyelmedet (pl.”Már csak 3 darab érhető el!”).

Miért van rád hatással?

A korlátozottan elérhető dolgokat tudat alatt többre értékeljük és vonzóbbnak találjuk. A visszaszámláló azt az érzést keltheti benned, hogy minél gyorsabban kell döntened és cselekedned, ha nem szeretnél lemaradni az ajánlatról.

Miért lehet káros?

Az üzenet azt is eredményezheti, hogy olyan terméket vásárolsz, amire valójában nincs szükséged. Csalódást is kelthet benned, hiszen arra kényszerít, hogy gyorsan dönts. A sietség miatt viszont előfordulhat, hogy később szembesülsz azzal, hogy máshol jobb áron vagy számodra jobb terméket tudtál volna vásárolni.

Bőrönd
21 000

Ft

50 cm utazótáska
Megveszem
Bőrönd
23 000

Ft

25 000 Ft
Siessen!
Megveszem
Bőrönd
25 000

Ft

Kabin bőrönd
Megveszem